20060607

Kompishar från förr

Dagens Frisktorps-fest-minnen:
- Jag husker når Kine Skaug og Åshild ble me hjem til Frisktorp etter interrailen våres, Kine hade den fine grönne gammel-dame-kjolen på seg och svaere briller... nydeli.
- Det var för övrigt samma fest som Micke sågs äta melonskal.
- En nyårsfest fick jag 12-slaget-hångla med Lång-Gurra, det var gott.
- Någon har kräkts i mammas byrålåda också. Jag tror det var kusin Davids dåvarande fästmö Sofie.
- Det är kvar cider-stänk i trappan. Det är Pehrs fel.
- Den där kräftskivan med Punk-tema, när Andrew hade målat halva ansiktet vitt, är kanske det mest surrealistiska evenemang vi haft på Frisktorp?
- Fast å andra sidan var Framtids-temat jävligt psyco också. Koffe & Tobbe hade aluminiumfolie-stövlar.
- På Cuba-festen hade Prinsess-Anna och jag gjort rosa tröjor som det stod "Fidel" och "Raul" på. Dom var rosa. Tröjorna.
- Jag ville ringa polisen när Martin Strömmer var påväg att trasha en fest. Jag ringde mamma istället. Stackars Strömmer, han ville säkert bara vara med.
- Åh tänk va gulligt att Tvillingarna Forssén, Curman, Pierre och Assar åkte moppe ända från Järna för att ha videokvällar med mig, Sofia, Jenny, Lina och Emma när vi var högstadiekids.
- Ingen har väl talat om för Mats pappa vad som hände med Pappans bil när vi testade att åka 20 gymnasister i den?
- Karin-chen kom en gång i en fantastisk gympa-dräkt. Jag vill minnas att vi inte ens hade ett tema den gången.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home